Identyfikacja wizualna – ważna w dużej i małej firmie

By | 30 sierpnia 2016

W dużych, czy to krajowych, czy międzynarodowych firmach dobrze rozumie się kwestię dopracowania wszystkiego, co ma związek z prezentacją wizualną firmy. Ustalona jest dominująca kolorystyka, czcionka i układ graficzny różnych materiałów firmowych, czcionka hasła reklamowego. Ważnym elementem związanym z grafiką firmy jest logo. Wszystko jest dopracowane, by było spójne i pomagało tworzyć taki wizerunek firmy i odbiór marki, jak to się zaplanowało. Jest to jeden z czynników sukcesu takich firm. Identyfikacja wizualna, jak i całe zagadnienie brandingu, to nie jest jednak coś, co powinno interesować jedynie duże firmy. Właśnie dlatego, że jest czynnikiem sukcesu, trzeba o tym pomyśleć nawet mając niewielką firmę. Załóżmy, że jest to sklep internetowy, czyli biznes, jakim zajmuje się coraz więcej osób. Warto pomyśleć o zamówieniu logo.

Z oryginalnym i dobrze się kojarzącym zyska się większą rozpoznawalność i więcej klientów. Drugim bardzo ważnym elementem identyfikacji wizualnej jest kolor. Trzeba wybrać taki, który będzie nawiązywał do pozytywnych wartości, wiążących się ze sprzedawanymi produktami. W sklepach z produktami ekologicznymi będzie to zieleń. By zachować spójność, taki kolor może znaleźć się w logo, a także w materiałach reklamowych wysyłanych do klienta wraz z zamówionym towarem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *