Identyfikacja wizualna firmy

By | 30 sierpnia 2016

Każda firma musi zadbać o swój spójny i przychylny wizerunek. Nie wystarczy jednak dobra komunikacja, jeśli nie zainwestuje się w odpowiednią identyfikacje wizualną, której poszczególne aspekty będą się uzupełniać. To właśnie dzięki niej, marka staje się rozpoznawalna i pozostaje w świadomości odbiorców. Pozwala to również odróżnić się od innych firm, zwłaszcza tych, które związane są z tym samym produktem lub usługą. Identyfikacja wizualna może zawierać szereg symboli, zachowań czy poszczególnych elementów. Jednym z najważniejszych jest oczywiście logo firmy, które jest podstawą każdej działalności. Samo logo to jednak za mało.

Na identyfikację wizualną powinny składać się również: kolory, rodzaj pisma, kolorystyka materiałów promocyjnych, a nawet wygląd budynków firmowych. To także elementy związane z wewnętrznym funkcjonowaniem firmy, takie jak ubrania pracowników czy wyposażenie biur. Zachowanie spójnej identyfikacji wizualnej ważne jest także w kontaktach biznesowych. Odpowiedni rodzaj papieru czy wizytówki tylko uwiarygodniają w oczach obecnych i przyszłych partnerów. Spójna identyfikacja wizualna sprzyja postrzeganiu firmy jako solidnej, poważnej, ale i również prężnie funkcjonującej na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *